عالم تعشقه الأقلام

يوميات عنيد وعنيده – الحلقه الثانيه

2 107

الحلقه التانيه من يوميات عنيده …. [su_button url=”http://www.7roof.com/yawmyat-3anied-w-3anida-e01/” target=”blank” style=”flat” background=”#de5454″ color=”#f1eec5″ size=”1″ icon=”icon: angle-double-right” icon_color=”#f1eec5″]اضغط هنا لمتابعه الحلقه الأولى من يوميات عنيد و عنيده[/su_button]

ساره : بنات انتوا فين عايزاكم حالا عندي
مريم : اكيد هاااااجي
ايه : انا خطيبي مش عندي يبقي فاضيه قشطه هاجي في البيت بقي
ساره : انا جاي ليا عريس
ايه : لولولولوللولي مبرووووووك ايوه بقي اتخطبي بقي وخلي مريم زي الذبله
مريم : تتخطب ايه يا هبله انتي هو انت مفكره ان فيه حد زي خطيبك ولا ايه الي زيوا انقرضوا يا ماما
ساره : هههههههههههههه بطلوا نقااااار انا فعلا ناويه اطفشه عادي زي الباقين ايه الي فيها
ايه : انتي هبله طب ليه بس كده
ساره : لان متاكده انه مش الي في دماغي يا بنتي مفيش خلاص ولد محترم ومش هلاقي انا عارفه تقدري تلاقي ولد مش كلم ولا بنت ولد بيصلي ومتدين ومش بيفكر في البنت كانها جسم بس يعني بيفكر في العقل والتفاهم اكيد لا يبقي انا مش عايزه
مريم : صح يا ساره انا معاكي في ده
ايه : والله انتوا مجانين ومش هتتلموا الا لو حبيتوه
ساره ومريم : بعييييييد الشر هههههههههههههههههههههههههههههه
ايه : طب هتلبسي ايه بقي
ساره : عادي اي طقهم عادي عندي
ايه : يا بنتي دول جايين يشفوكي اول مره تقولي لبس عادي
ساره : ماله اللبس بانهم يشفوني والله هو مش هيبقي يتجوز اللبس بقي
مريم : ايوه ده لو بيفكر بالمظاهر يبقي مريض الصراحه
ايه : اتلهي يا بت يا ساره يا حبيتي العين بتعشق الاول وهو لازم برده يشوفك جميله
ساره : ههههههههههههههه ليه مين قالك اني عايزاه اصلا يا ستي انا نفسي يكرهني من قبل ما يشفني اصلا والجمال مش جمال الشكل كفايه الروح
مريم : هي صح يا ايه
ايه : انتوا شليتوا ايه الصراحه ساره
ومريم : ههههههههههههههههههههههههه
كريم بقي في الوقت خرج طبعا ومع احمد ومحموداحمد ومحمود : هههههههههههههههههههههههه ابوك هو الي خطط للجوازه كريم : تخيل بقي هو الي حدد الميعاد احمد : لتكون البت يعنيني بايره وابوها ضغط علي
ابوك كريم : ههههههههههههههههههههه بايره ايه بس لا يا سيدي بابا يعرف ابوها من زمااااان متربين من زمان مع بعض وبابا عشان كده اتقدم له عشان يبقوا نسايب وعلي قفايا انا بقي
محمود : هههههههههههههههههههه انت بقي بقيت كوبري يا معلم
كريم : لا مش انا هذا الشخص هي دي اول مره يعني
احمد : انت هتقول ده انت ياما فركشت بناااااااااات يا ابني خلي ابوك يشوفنا بعروسه واحده بس وانا هوافق علطووول
كريم : هههههههههههههههههههه يا ابني انت مفكر الموضوع بالساهل كده
احمد : ههههههههههههههههههه امال
ايه كريم : يعني هو بابا لوحده ما برده ماما بيتجيب
احمد : يا مفتررررررري
كريم : افهم ماما دي سته سكره تجيب ليا بنات قمررررات كده هي قعده وتلاقي تلفون البت معايا وهي اصلا فركشت الموضوع هي كمان لانها مش عايزه تتجوز وعايزه تعيش ونعيش احنا كمان
محمود : وابوك بقي يا فاااااالح
كريم : ابويا بقي يجيب بنات معقده الي انطوائيه والي بتتكثف من خيالها والي بتنح من كلمه والي تموت من نظره بنات كده متعرفش صلاحيتهم انتهت
احمد : ههههههههههههههههههههههه يا ابني انت مصيبه بكره ربنا يرزقه بالحب عشان تعرف البنات الي علي حق
كريم : يا عم حب ايه انا عايش حياتي بالطول والعرض لا ليا في جواز ولا شغل ولا اي حاجه
محمود : حبيبي وكفاءه المهم هتعمل ايه بقي في الي هيحصل يا معلم
كريم : ابدا يعني هعمل ايه هروح بقي وامري لله واستحمل الساعتين دول احمد : انت الي تستحمل انت هتعمل بلاوووي
كريم : اصلي وعارفني يا كبير ههههههههههههه
محمود : وهتلبس ايه بقي
كريم : فكرتوني لازم اشتري حاجه جديده كده لازم ابقي وسيم برده عايز البت تدوب وبرده مش هتجوزها
محمود : هههههههههههههههههه يا مفتري
وراحو المول وقعدوا يشتروا وجه اللقاء الفاصل بقي اخيييييييرا هيشوفه بعض بقي في العربيه كريم ومامته وبابها ونهي
نهي : ايوه بقي يا كوكي هتبقي عريس بقي بس قمر يا اخواتي
كريم : بجد يا نونو ايه رايك في اخوكي
نهي : تتخطف خطف كده من البنات
مصطفي : يا اختي الي هيتخطف هو احنا خلي اخوكي يشوف كويس عشان هو الي بيسوق بدل ما نتخطف من الدنيا
كريم : ههههههههههههههه في ايه يا صاصا ليه كده ده انا حتي مش مسرع خااااالص تحب تشوف السرعه بجد
مصطفي : واد انت انا عندي القلب اعقل بدل ما اوريك شغلك
كريم : خلاص يا حج سماح المره
دي ووصلو بقي البيت كان في الاثناء دي بقي
ساره : ها ايه رايكم يا بنات
مريم : والله قمرررررر ساره كانت لابسه فستان جميل وواسع بس مخليها جميله
ايه : بس لو كنتي تحطي بس ميكب
ساره : ميكب ليه بقي اولا عمري ما حطيته ومش عشان عريس هو لسه مش جوزي هحطه المبادئ مش بتتجزا يا ايه
ايه : انا عارفه اني مش هخلص منك طب يا ستي البسي الطرحه يلا لان كده احنا اتاخرنا وهما زمانهم جايين
ساره : وفيها ايه اذا كان عليا نفسي اخليه يطلطع ويستني لحد ما يزهق ويقوم ولسه هيشوف مني بلاووووي
ايه : اعقلي بالله عليكي وخلي الليله تعدي
مريم : الله يكون في عونه
سعاد : ها يا ساره جهزتي لانهم جم يا بنتي ودخلو الصالون
ساره : ايوه يا ماما
في الاثناء دي بقي
حسن : والله منورنا يا مصطفي
مصطفي : ده نورك والله
حسن : وماشاء الله ابنك شبهك يا مصطفى
كريم : ليه بقي يا عمو هو بابا كان قمر كده
مصطفي ضربه في ايده
وكلمه بشويش : لم نفسك يا حيوان
كريم : ايه يا درش بنكت عشان القعده تحلي مش كفايه ان مفيش العروسه وشكلها كده قعده عرب
حسن : احم احم
مصطفي : هو يا حسن امال المدام فين والعروسه
حسن: اه هنا ثواني اناديهم
ودخلت سعاد وسلمت عليهم وبعد خمس دقايق دخلت ساره بالحاجه الساقعه ودي اول مره يشوفها كريم لقي بنت عسل ملامحها جميله اول مره يلاقي بنت من غير ميكب ولبسها كده اتصدمت شويه وفاق علي انها واقفه قدامه عشان ياخد الكوبايه
كريم : شكرا
ساره مردتش وبعد ما خلصت قعدت تسلم سلمت علي نهي وسمر ومصطفي وجت علي كريم
كريم : هاي عامله ايه ومد ايده
ساره : بصت في الارض عليكم السلام الحمد لله ومش مدت ايدها ورجعت قعدت جمب مامتها
كريم : ايه ده هي مشفتنيش كويس ولا ايه بقي كده والله هوريكي ده انا قلت ابتدي طيب الاول ده انتي هتشوفي مني بلااااااوي
ساره : ايه الحيوان ده هاي ايه وهباب ايه وايه كميه الريحه الي حططها دي وايه يمد ايده دي ده انا هوريك ده انت هتشوف مني بلااااااوي
مصطفي : بقولك ايه متيجي نلعب دور شطرنج
حسن : اه وماله
سعاد : تعالي يا سمرافرجك الانتريه الجديد بتاعنا
وسااااااااااابو كريم وساره لوحدهم والعند بقي هيبتدي

  1. Mohamed Saad يقول

    جميله جدا ومشوقه لدرجه انى عايز انشر كل اليوميات دلوقتى 😀

  2. رواء أحمد عبد العال يقول

    ههههههههههه جميلة بجد وواقعية وبتشدنى جدا

اترك ردك

لن يتم نشر بريدك الإلكتروني .